marți, 1 ianuarie 2013

Secretul Şeherezadei

Producătorii serialelor de televiziune folosesc deseori acest truc. Pentru a se asigura că telespectatorii îl vor urmări şi pe cel de săptămâna viitoare, ei au grijă ca fiecare episod să se încheie cu o secvenţă menită să le stârnească acestora curiozitatea şi să-i facă  să aştepte cu sufletul la gură continuarea poveştii. În fond, şi Şeherezada folosea aceeaşi stratagemă noapte de noapte pentru a rămâne în viaţă şi, din câte spune legenda, a funcţionat de fiecare dată. De ce n-aţi folosi, atunci, şi voi aceeaşi strategie când susţineţi o prezentare?

Stârniţi-le curiozitatea şi veţi putea fi siguri că vor urmări discursul vostru cu cea mai mare atenţie pentru a afla deznodământul. Cum, însă, nimănui nu i-ar plăcea să citească o carte poliţistă al cărei autor n-ar dezvălui până la final identitatea ucigaşului, aveţi grijă să lămuriţi până la urmă toate misterele, răsplătindu-vă astfel publicul pentru atenţia cu care v-a urmărit pe parcursul prezentării.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu