Creativii din publicitate și
vorbitorii publici au multe în comun. Și unii, și ceilalți trebuie să fie
convingători, spectaculoși, memorabili. Și unii, și ceilalți încearcă să „vândă” ceva. Și unii, și alții au nevoie, de asemenea,
de o serie de calități pentru a reuși: să fie curioși, să aibă simțul umorului,
să poată gândi în imagini, dar și să reușească să le transforme în texte captivante.
Nu în ultimul rând, atât publicitarii, cât și vorbitorii trebuie să muncească din
greu pentru a fi capabili de realizări remarcabile. Altfel, cum spunea David
Ogilvy, părintele publicității moderne, “N-ai nicio șansă să creezi o reclamă
reușită, dacă nu-ți faci temele.” Oricât de obositor și motonon ar fi uneori,
nu există înlocuitor pentru asta, explica Ogilvy, dezvăluind că atunci când a
obținut contul Rolls-Royce a petrecut
trei săptămâni citind despre mașină, până când, aflând că la 60 de mile
la oră, cel mai puternic zgomot era ticăitul ceasului electric, a putut scrie
ceea ce avea să devină cea mai cunoscută reclamă la automobile.
Sigur, faptul că-ți vei petrece trei sptămămâni sau chiar mai mult documentându-te asupra subiectului nu-ți va garanta că discursul tău va deveni la fel de celebru ca reclama la Rolls. Cunoștințele pe care le vei dobândi, însă, te vor ajuta, fără îndoială, nu doar să alcăuiești un speech interesant, dar și să capeți mai multă încredere în potențialul tău de a vorbi în public despre acest subiect.
Sigur, faptul că-ți vei petrece trei sptămămâni sau chiar mai mult documentându-te asupra subiectului nu-ți va garanta că discursul tău va deveni la fel de celebru ca reclama la Rolls. Cunoștințele pe care le vei dobândi, însă, te vor ajuta, fără îndoială, nu doar să alcăuiești un speech interesant, dar și să capeți mai multă încredere în potențialul tău de a vorbi în public despre acest subiect.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu