sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Rolls- Royce și vorbitul în public

Creativii din publicitate și vorbitorii publici au multe în comun. Și unii, și ceilalți trebuie să fie convingători, spectaculoși, memorabili. Și unii, și ceilalți încearcă să „vândă ceva. Și unii, și alții au nevoie, de asemenea, de o serie de calități pentru a reuși: să fie curioși, să aibă simțul umorului, să poată gândi în imagini, dar și să reușească să le transforme în texte captivante. Nu în ultimul rând, atât publicitarii, cât și vorbitorii trebuie să muncească din greu pentru a fi capabili de realizări remarcabile. Altfel, cum spunea David Ogilvy, părintele publicității moderne, “N-ai nicio șansă să creezi o reclamă reușită, dacă nu-ți faci temele.” Oricât de obositor și motonon ar fi uneori, nu există înlocuitor pentru asta, explica Ogilvy, dezvăluind că atunci când a obținut contul Rolls-Royce a petrecut  trei săptămâni citind despre mașină, până când, aflând că la 60 de mile la oră, cel mai puternic zgomot era ticăitul ceasului electric, a putut scrie ceea ce avea să devină cea mai cunoscută reclamă la automobile. 
Sigur, faptul că-ți vei petrece trei sptămămâni sau chiar mai mult documentându-te asupra subiectului nu-ți va garanta că discursul tău va deveni la fel de celebru ca reclama la Rolls.  Cunoștințele pe care le vei dobândi, însă,  te vor ajuta,  fără îndoială, nu  doar să alcăuiești un speech interesant, dar și să capeți mai multă încredere în potențialul tău de a vorbi în public despre acest subiect.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu