luni, 14 ianuarie 2013

Cum să-ţi cucereşti publicul?

Un element pe care mulţi vorbitori îl ignoră este titlul prezentării. Sigur că tema, publicul, structura, dicţia, gestica, imaginile şi toate celelalte sunt importante şi ele, însă nu uitaţi niciun moment că, pentru a te asigura că publicul va răspunde afirmativ invitaţiei tale, trebuie să-i stârneşti imaginaţia, curiozitatea, interesul. Iar primul element cu care va intra în contact este chiar acesta, titlul prezentării. Sigur, dacă eşti o celebritate, s-ar putea să conteze mai puţin cum îţi vei intitula prezentarea, dar câţi ne numim Steve Jobs, Bill Gates sau... Dalai Lama? Restul trebuie să ne descurcăm altfel pentru a-i face pe oameni să vină să ne asculte. Iar titlul are un rol esenţial. Cele de genul "Cum să devii bogat?", "Cum să ai succes în afaceri?" ori "Cum să te transformi într-un premiant?" mizează pe dorinţele oamenilor, de a fi mai bogaţi, de a avea succes, de a deveni premianţi etc.

Altele promit dezvăluiri sau o poveste ( "Adevărul despre cei care conduc lumea!", "Secretele miliardarilor", "Culisele scufundării Titanicului" etc), mizând pe curiozitatea înnăscută a oamenilor. Poţi avea, însă, de asemenea succes şi promiţându-le celor ce vor veni că vor afla "Trei aspecte esenţiale în însuşirea matematicii" sau, dimpotrivă, "Cele mai mari cinci erori pe care le fac cei care învaţă pentru examene". Jocurile de cuvinte ori trimiterile la alte titluri, celebre, pot atrage la rândul lor interesul publicului. Cine n-ar veni la o prelegere despre "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii" ori despre "Oamenii politici spun lucruri trăznite"? Iar exemplele pot continua.
Indiferent, însă, de ce vei alege, să le stârneşti curiozitatea sau să le promiţi că vor învăţa cum să-şi împlinească dorinţele, poţi fi sigur că, dacă vei găsi un titlu memorabil, vei avea parte de mult mai mulţi spectatori decât dacă te-ai fi rezumat la a pune un titlu la întâmplare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu