Forma în care vă expuneţi ideile contează enorm. Pentru a produce efecte, orice idee trebuie împărtăşită, înţeleasă, asimilată, astfel că e important ca "ambalajul" în care o livraţi să fie cât mai prezentabil. Există, însă, şi vorbitori care, preocupaţi de ambalaj, uită de conţinut. Oricât de spectaculoase ar fi prezentările acestora, odată ce ele se încheie, publicul realizează că nu s-a ales cu nimic, că n-a aflat nimic nou, că nu îi sunt în niciun fel de folos.
Închipuiţi-vă că i-aţi oferi cuiva în dar o cutie. Frumoasă, împodobită cu fundiţe, viu colorată, mare, dar... goală. Cum credeţi că se va simţi când o va deschide? În acelaşi fel se simte şi publicul dacă nu-i oferiţi nimic consistent, aşa că nu uitaţi niciun moment care este menirea voastră ca vorbitori publici: ea nu este cea de a distra publicul, ci de a-i împărtăşi acestuia o serie de idei. Şi amintiţi-vă întotdeauna regula de bază a vorbitului în public: Deschide gura doar dacă ai ceva de spus!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu