Vorbitorii fără experienţă tind să perceapă publicul ca pe un balaur cu multe capete, care abia aşteaptă o greşeală pentru a-i face una cu pământul. În realitate, în 99,9 la sută din cazuri, publicul este de partea ta şi îşi doreşte să reueşeşti, aşa că poţi conta pe sprijinul şi toleranţa asistenţei, cu condiţia să te duci la rândul tău în faţa acesteia animat de bune intenţii. Totuşi, dacă nu-ţi poţi scoate din minte imaginea publicului-adversar, pe care trebuie să-l înfrunţi, aminteşte-ţi că oricine, oricât de puternic ar fi, are şi un punct slab. Ahile - călcâiul, Goliat - aroganţa, Medusa - propria-i armă, privirea care transforma pe oricine în piatră ... iar lista poate continua.
Ca vorbitor, tot ce trebuie să faci este să identifici "slăbiciunea " publicului tău, "butonul" pe care trebuie să apeşi, nevoile şi dorinţele lor şi, folosindu-te de ele, să câştigi controlul asupra lor, reţinându-le atenţia şi trezindu-le interesul!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu