Poate parea greu de facut, insa trebuie sa iti "agati" publicul" inca din primele minute. Daca iti scapa printre degete in aceasta faza, tot restul discursului va fi o cursa de urmarire ape care o vei incheia gafaind. Primele minute sunt asadar vitale si trebuie sa profiti de ele pentru a-i convinge ca meriti atentia lor. Iar pentru asta, te poti folosi de orice: povesti personale, intrebari ,citate, imagini, statistici, declaratii, umor, opinii ale expertilor, sunete, recuzita, marturii, povesti de succes... Poti face asadar orice, cu conditia sa reusesti sa-i provoci sa te urmareasca, castigandu-le increderea si dezavaluindu-le la ce sa se astepte de la discursul tau. Ai totusi grija, pentru ca primele minute sunt totodata si cele in care iti programezi publicul, indicandu-i la ce se poate astepta din partea ta. Nu-l dezamagi, deci, promitandu-i marea cu sarea si apoi batand apa in piua.
Daca incepi cu umor, continua pe acelasi ton, daca incepi dramatic, continua in acelasi stil. Primele minute sunt coperta cartii pe care publicul o deschide incitat de titlu si de grafica. Nu-l dezamagi, promitandu-i ca va citi o carte de aventuri si oferindu-i un tratat despre cresterea melcilor de gradina, pentru ca data viitoare nimeni nu-ti va mai cumpara vreun volum!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu