joi, 15 noiembrie 2012

Cum se face?

Reinhard Sellnow, autorul volumului "Atelierul viitorului", identifică trei aspecte pe care le apreciază ca esenţiale pentru succesul unei prezentări. În opinia acestuia, înaintea oricărei prezentări trebuie să cauţi răspunsul la întrebările Ce?, Cum? şi Când?
Ce-ul priveşte, explică el, conţinutul, care trebuie să se rezume la aspectele importante ale subiectului, fără a-i obosi pe participanţi cu paranteze inutile. Pe scurt: "Nu suprasaturaţi audienţa cu prea multe amănunte!"
Cum-ul, pe de altă parte, vizează modul şi este vital în cazul prezentărilor, avertizează Sellnow, conform caruia în abordarea acestui aspect trebuie să ţii cont că:
- Un lucru spus nu este neapărat  auzit;
- A auzi un lucru nu înseamnă automat că l-ai înţeles;
- A înţelege un lucru nu presupune obligatoriu ca eşti de acord cu el; iar
- A fi de acord cu un lucru nu înseamnă neapărat că te vei grăbi să-l aplici.

În consecinţă, Sellnow recomandă folosirea materialelor vizuale, însă cu măsură, a graficelor si diagramelor în locul cifrelor, vorbirea liberă, o structură clară  a prezentării, uşor de înţeles, reducerea conţinutului la aspectele esenţiale, înfăţişarea opiniilor pro, dar şi contra, şi, de asemenea, mobilizarea publicului pentru actiune, cu indicarea paşilor de urmat ulterior.
Cât despre când, autorul menţionat susţine că prezentarea trebuie să urmeze o curbă a tensiunii între introducere, partea principală şi final care să ţină interesul publicului treaz din primul până-n ultimul moment. Altfel spus, pentru o prezentare buna, explică el, trebuie să începi cu un "cutremur" şi apoi să creşti încet intensitatea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu