duminică, 1 iulie 2012

Stii ce vrei?

In functie de mesaj, dar si de cum este acesta livrat publicului, discursurile pot informa, indemna la actiune, motiva sau amuza publicul. Daca nu se intampla nimic din toate astea, inseamna ca discursul n-a reprezentat decat pierdere de vreme, atat pentru vorbitor, cat si pentru cei care l-au ascultat. Revenind, insa, la discursurile reusite, in cazul in care va propuneti sa informati publicul, veti insista pe explicarea termenilor si situatiilor despre care asistenta trebuie sa afle, facandu-le cat mai usor de inteles cu putinta si asigurandu-va la final ca au fost retinute. Cel are trebuie sa indemne la actiune, in schimb, va folosi argumentele pozitive si negative deopotriva pentru a « manipula » publicul in directia pe care doriti s-o urmeze. Explicandu-le problema si expunandu-le consecintele in cazul care vor amana sau refuza adoptarea unei solutii, veti indrepta discursul inspre actiunea pe care o aveati in vedere de la bun inceput, folosindu-va de legile persuasiunii.
Discursurile motivationale sunt cele care inspira publicul, mizand pe sentimente si mai ales pe proiectii, aducand ca argumente exemple de reusita si construind imaginea succesului celor din public in urma implicarii. Fie ca sunt rostite inaintea unei batalii, a unui meci de fotbal sau la lansarea unui proiect ambitios, discursurile de acest fel pot mobiliza energia particicipantilor si asigura succesul actiunii. Cat despre discursurile care isi propun sa amuze, vor miza pe umor si povesti, pe interactivitate si emotii pozitive, astfel incat sa-si atinga scopul si sa relaxeze publicul, ajutandu-l sa-si incarce bateriile si sa-si limpezeasca propriile idei in vederea actiunilor viitoare. Indiferent, insa, de ce discurs abordati, esentialul este sa stiti ce vreti. Restul, respectand cateva indicatii simple, va veni de la sine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu