joi, 12 iulie 2012

Ce vor de la tine?

Nu e o sarcina usoara, insa, daca vrei sa devii un vorbitor de succes, trebuie sa reusesti sa te pui in pielea celor care te vor asculta, sa intuiesti ce asteapta ei de la tine si sa te straduiesti din rasputeri sa nu-i dezamagesti! Incearca, daca e posibil, sa afli din timp cu ce public ai de a face, daca sunt tineri sau batrani, gradul lor de educatie, profesiile lor, pasiunile pe care le au. Daca nu e posibil asa ceva, studiaza-i atent macar inainte de a incepe sa vorbesti si foloseste-te de introducere pentru a testa cu ce fel de public ai de a face. Exista comedianti care la inceputul show-ului spun cateva glume anume alese pentru a verifica genul de unor la care reactioneaza mai bine publicul prezent, dupa care, lamuriti asupra gusturilor acestuia, livreaza un spectacol plin cu acel gen de bancuri.
In cazul unui discurs, poate ca e mai greu sa-l modifici de la un public la altul, insa il poti cu siguranta adapta, ca nivel si abordare, avand pregatite tipuri diferite de exemple, povesti si metafore, adecvate fiecarui tip de public. Folositi-va, asadar, de prima parte a discursului, interactionand cu asistenta, evaluand-o si estimandu-i asteptarile, pentru a va ajusta speech-ul in functie de aceste coordonate, demonstrati-le celor din fata voastra ca va preocupa nevoile lor si veti avea parte de cooperare deplina din partea acestora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu