sâmbătă, 30 iunie 2012

Internetul si hidrantul

Sursa generoasa de informatii, internetul poate deveni o capcana pentru cei care isi pregatesc un discurs, principala problema fiind chiar abundenta informatiilor. Incercati orice cautare si veti gasi mii, zeci de mii de pagini, a caror relevanta e decisa de mecanismul fiecarui motor de cautare in parte. Printre ele sunt informatii valoroase pentru cei care se documenteza in vederea unui discurs, dar si multa inforamtie parazitara. Mai mult,pe langa informatiile a caror acuratete este garantata de notorietatea si expertiza celor care au redactat-o, exista si informatii a caror credibilitate este cel putin indoielnica, astfel incat trebuie tratate cu multa circumspectie. Cum spune Mitchell Kapor,unul dintre pionerii din domeniul computerelor personale, sa cauti informatii pe internet, este ca si cum ai incerca sa bei apa de la un hidrant.
Ce e totusi de facut daca vrei sa bei apa de la robinet? Cel mai simplu, este sa alegi informatia in functie de autoritatea sursei. Astfel, scapand de grija informatiilor incerte, vei reduce totodata semnificativ aria cautarii si vei avea siguranta ca informatiile acumulate sunt de valoare. Sigur, si dintre ele va trebui sa alegi doar cateva, cele mai relevante, insa cu siguranta iti va fi mai usor decat daca n-ai fi aplicat acest filtru. Confrunta apoi informatiile din mai multe surse,cum procedeaza gazetarii, si afla care e de notorietate si care poate fi inedita pentru publicul caruia i te adresezi. Renunta la informatiile comune si alege-le pe acelea care vor da valoare discursului tau, aplicand regula, tot jurnalistica, potrivit careia printre calitatile stirii se numara, pe langa relevanta sau proximitate, ineditul. Surprindeti astfel publicul, spune-i ceva ce nu stia si vei avea satisfactia de a-ti fi facut datoria cum se cuvine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu