Secretar de presa in
mandatul lui George Bush JR, Ari Fleischer le recomanda celor care
vorbesc in public sa incerce sa-si imagineze ca un ziar ar decide sa publice un
articol despre discursul lor. Ganditi-va la un titlu pentru articol, spune
Fleischer. Daca nu poti gasi unul scurt si incitant, care sa vanda ziarul, asta
inseamna ca mesajul tau este prea complicat, prea plictisitor si prea vag
pentru a impresiona pe cineva. Practic, Fleischer aplica in cazul public speaking-ului
una din lectiile fundamentale ale gazetariei:
Simplifica totul pana la nivelul
la care oricine sa poata intelege subiectul despre care scrii. Iar inainte de
a face asta, asigura-te ca tu insuti stii foarte bine ce vrei sa transmiti.
Altminteri, un autor care nu stie despre ce vorbeste, nu va reusi niciodata sa
le explice altora ceea ce el insusi n-a reusit sa-si explice. Concentrati-va asupra discursului,
suprindeti-i esenta si concentrati-va inca
o data, de aceasta data asupra ei. Titlul va veni de la sine, iar “ziarul’
vostru se va epuiza rapid de pe taraba!
foarte interesanta ideea si inedita. De tinut minte !
RăspundețiȘtergere