sâmbătă, 4 august 2012

Un titlu de-a-ntaia


Secretar de presa in  mandatul lui George Bush JR, Ari Fleischer le recomanda celor care vorbesc in public sa incerce sa-si imagineze ca un ziar ar decide sa publice un articol despre discursul lor. Ganditi-va la un titlu pentru articol, spune Fleischer. Daca nu poti gasi unul scurt  si incitant, care sa vanda ziarul, asta inseamna ca mesajul tau este prea complicat, prea plictisitor si prea vag pentru a impresiona pe cineva.   Practic, Fleischer aplica in cazul public speaking-ului una din lectiile fundamentale ale gazetariei: 
Simplifica totul pana la nivelul la care oricine sa poata intelege subiectul despre care scrii. Iar inainte de a face asta, asigura-te ca tu insuti stii foarte bine ce vrei sa transmiti. Altminteri, un autor care nu stie despre ce vorbeste, nu va reusi niciodata sa le explice altora ceea ce el insusi n-a reusit  sa-si explice. Concentrati-va asupra discursului, suprindeti-i esenta si concentrati-va inca o data, de aceasta data asupra ei. Titlul va veni de la sine, iar “ziarul’ vostru se va epuiza rapid de pe taraba!

Un comentariu: