miercuri, 29 august 2012

O problema de matematica

Un discurs seamana cu o problema de matematica. Exista niste premise de la care plecati si un rezultat clar la care trebuie sa ajungeti, traseul constituindu-l insasi rezolvarea, pas cu pas, ca intr-o calatorie, a problemei. La final, ca si in matematica, fiind indicat sa verificati daca rezultatul este corect, iar concluzia raspunde nevoilor celor carora va adresati. Ca sa va asigurati, insa, ca veti primi  de la public nota maxima, nu va grabiti ca, dupa ce ati enuntat premisele, sa dati si rezultatul, sarind etapa demonstratiei. Niciun profesor nu va va da nota mare daca veti trece direct rezultatul pe lucrare, pentru ca traseul  pe care-l alegeti pentru a gasi solutia este cel putin la fel de important ca insusi rezultatul final.

La fel, nici publicul nu va aprecia o astfel de initiativa, de a sari direct la concluzii, fara a le arata pasii de urmat, ci se va simti inselat, ca un calator caruia i-ati promite o ascensiune in varful muntelui si, dupa ce vine echipat cu toate cele necesare unei expeditii pline de adrenalina, se trezeste ca-l urcati in telecabina si in 5 minute ajunge la destinatie. Amintiti-va ca de cele mai multe ori calatoria este chiar mai pretioasa decat destinatia si actionati in consecinta, conducandu-va publicul pe cel mai spectaculos traseu inainte de a ajunge impreuna la punctul terminus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu