joi, 23 august 2012

"I Have a Dream"



Repetitia, care-n vorbirea curenta poate deveni sacaitoare si, tocmai de aceea, si suparatoare, va poate fi, in schimb, de mare folos cand va adresati unui public numeros din postura de vorbitor. Folositi-o pentru a sublinia ideea, pentru a da forta mesajului, pentru a va asigura ca publicul il retine si, in acelasi timp, pentru a motiva asistenta, Iar daca nu stiti cum ati putea-o face, cititi fragmentul acesta din celebrul discurs "I Have a Dream" al lui  Martin Luther King:

  "Vă spun astăzi, prieteni, că, în ciuda dificultăţilor de azi şi de mâine, am un vis. Este un vis ale cărui rădăcini sunt adânc ancorate în visul american. Am un vis, şi anume că într-o bună zi această naţiune se va ridica şi va trăi conform adevăratului sens al credinţelor sale: ,acest adevăr este de la sine înţeles pentru noi: toţi oamenii sunt egali.'
Am un vis, şi anume că într-o bună zi, pe dealurile roşii din Georgia, fiii foştilor sclavi şi fiii foştilor proprietari de sclavi vor putea să se aşeze împreună la masa fraternităţii. Am un vis, că într-o bună zi chiar şi statul Mississippi, un stat care lâncezeşte în fierbinţeala nedreptăţii şi oprimării, se va transforma într-o oază a libertăţii şi dreptăţii. Am un vis, că cei patru copii ai mei vor trăi într-o bună zi într-o naţiune în care nu vor mai fi judecaţi după culoarea pielii lor, ci după caracterul lor. Am astăzi un vis...
  Am un vis, că într-o bună zi în Alabama, statul cu rasiştii aceia răi, cu guvernatorul său, din a cărui gură au ieşit cuvinte precum "intervenţie" şi "anularea integrării rasiale"..., că într-o bună zi chiar şi acolo, în Alabama, băieţeii şi fetiţele de culoare îşi vor da mâna cu băieţeii şi fetiţele albe, ca fraţii şi surorile. Am un vis, că într-o bună zi fiecare vale se va înălţa şi fiecare munte se va apleca. Locurile cu gropi vor fi netezite, la fel şi cele denivelate. Iar splendoarea lui Dumnezeu ni se va revela, ca tot ce e din carne să o vadă. Aceasta este credinţa noastră. Şi cu această credinţă mă voi întoarce în Sud."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu