Populat de personaje fabuloase, Hobbitul continuă, la peste 70 de decenii de la apariţie, să constituie lectura preferată pentru cititori de toate generaţiile, iar filmele inspirate de carte şi continuarea acesteia sunt la rândul lor succese indiscutabile. Toate acestea nu s-ar mai fi întâmplat, însă, dacă J. R. R. Tolkien, autorul acestor cărţi încântătoare, n-ar fi avut un discurs convingător, presărat cu metafore impresionante şi poveşti uimitoare, ce te ţin cu sufleul la gură şi te ajută să vezi cu ochii tăi locurile şi fiinţele pe care Bilbo Baggins, hobbitul aventurier şi însoţitorii săi le străbat şi întâlnesc pe parcursul călătoriei lor.
Împrumutând reţetele vechilor barzi, Tolkien reuşeşte să-i ţină pe cititori în priză pe toată perioada poveştii sale, de la introducerea în care prezintă eroii călătoriei şi miza acesteia, până la aventurile pe care le parcurg şi obstacolele pe care le au de depăşit, punctul culminant al aventurii şi finalul optimist şi moralizator al acesteia. Cartea sa, ca orice discurs reuşit, are tensiune şi poveşti incitante, umor şi dramatism, poveşti în poveşti dar şi un mesaj ce o străbate din prima până-n ultima filă, de la primul pas al călătoriei şi până când protagoniştii ei se întorc acasă. Identifică la rândul tău mesajul pe care vrei să-l transmiţi, stabileşte-ţi destinaţia şi traseul, găseşte poveştile şi tonul adecvat şi invită-ţi publicul să te însoţească într-o călătorie pe cât de neaşteptată pe atât de memorabilă!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu