sâmbătă, 22 decembrie 2012

Stâlpii persuasiunii

Enunţate cu peste două mii de ani în urmă, de către Artistotel în "Arta retoricii", cele trei moduri în care un vorbitor îşi poate cuceri publicul sunt uşor identificabile şi astăzi, în cele mai multe discursuri. Cei trei stâlpi ai persuasiunii, pe care orice vorbitor ar trebui să-şi construiască speechul, sunt logos-ul, ethos-ul şi pathos-ul. Logosul, fiind abilitatea de a argumenta pe tema dată, foloseşte argumente, adresându-se logicii vorbitorului. Ehosul, pe de altă parte, este abilitatea de  fi credibil în faţa audienţei, fie că îi eşti deja cunoscut acesteia, drept un personaj care merită atenţie, fie că inspiri prin atitudine această încredere.

Cât despre pathos, aceasta este abilitatea de a influenţa emoţional publicul, inducându-i acestuia prin discurs sentimentele sau stările de spirit dorite. Vorbitorii talentaţi le folosesc pe toate, iar rezultatele sunt evidente. Străduieşte-te, deci, la rândul tău să-ţi  sprijini prezentările pe aceşti stâlpi solizi ai persuasiunii pentru a culege roadele dorite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu