miercuri, 21 martie 2012

Supradoza

Imaginati-va un doctor care v-ar prescrie un medicament si, in loc sa va recomande sa luati "una dimineata, una la pranz si una seara", v-ar sugera sa luati 30 de comprimate la micul dejun, doua flacoane la pranz si, eventual, inca vreo doua seara!!! Nu-i asa ca ati avea mari rezerve in ce priveste recomandarile sale? Cam la fel stau lucrurile si cu discursul vostru! E normal sa fiti tentati sa profitati de timpul pe care il aveti la dispozitie pentru a le spune celor din fata voastra cat mai multe, TOTUL daca se poate, sa le dati ocazia sa vada ca stapaniti subiectul de la A la Z si poate chiar si inapoi... numai ca, in cele mai multe cazuri, publicul nu poate tine pasul cu un asemenea ritm, are nevoie de timp sa asimileze conceptele noi, pentru voi familiare, lor nu. Audienta are nevoie de timp si pentru a retine mesajul sau mesajele pe care le transmiteti. Daca o veti asalta cu prea multe concepte si mesaje s-ar putea sa oboseasca si sa nu mai poata face fata.
Rezumati-va, deci, la cateva mesaje/concepte si, in loc sa inghesuiti in acelasi discurs o mie de idei, explicati-le pe indelete pe acelea pe care le-ati ales ca fiind importante, asigurandu-va ca publicul vostru le intelege, le accepta si le poate folosi dupa discurs. Daca la finalul speech-ului vostru au retinut fie si o singura idee importanta, inseamna ca v-ati atins obiectivul, iar discursul vostru a avut succes. Daca, insa, vor pleca ametiti de informatiile cu care i-ati bombardat, ca un pacient supus unei supradoze, inseamna ca e cazul sa schimbati cate ceva pe ici, pe colo, prin punctele esentiale ale discursului vostru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu