joi, 22 martie 2012

Cei trei P

Pregatirea discursului este esentiala. In functie de informatia asimilata pe parcursul acestei etape, care presupune inca un P, al patrulea, si anume PLANUL discursului, speech-ul vostru va avea sau nu sanse sa se bucure de succes. Este etapa in care puteti scapa si de multe din emotii, pregatindu-va temeinic subiectul, facandu-va temele pentru ca publicul sa nu va suprinda nepregatiti. Este momentul in care va documentati asupra subiectului din toate sursele posibile, in care faceti apel la memorie pentru a descoperi ce anume din experientele voastre personale ar putea avea legatura cu tema si cum le-ati putea folosi in ajutorul vostru. Tot acum puteti hotari daca aveti nevoie de “copiute”, caz in care e indicat sa va notati pe biletele ideile principale, in ordinea in care vreti sa le abordati. E posibil sa nici nu fie nevoie sa le mai folositi dupa ce veti fi repetat de o mie de ori discursul, in gand sau cu voce tare, singuri sau in fata prietenilor, dar insasi ideea ca aveti oricand posibilitatea sa consultati notitele va va oferi un plus de confort in momentul speech-ului.
Practica este insa la fel de importanta. Veti avea astfel posibilitatea sa ajustati discursul, sa-l revizuiti, sa-l slefuiti, sa-i dati forma pe care ati visat-o. Repetand in fata unui public alcatuit din prieteni, veti putea testa reactiile acestora si veti descoperi, poate, detalii care v-au scapat. Auzindu-l., veti sesiza ce poate deranja, de la alaturari nepotrivite de cuvinte pana la repetitii suparatoare. Mai mult, repetand, veti sti si cat dureaza discursul, putandu-i deci ajusta nu doar forma ci si lungimea. Prezentarea in sine are si ea niste criterii de care trebuie sa tineti cont pentru ca si publicul va judeca in functie de ele. De la cum va imbracati si cum vorbiti, tonul pe care o faceti si limbajul corpului, contactul vizual si atitudine, toate vor fi apreciate de audienta si vor cantari greu in nota finala. Nu le ignorati, asadar, ci profitati de fiecare din ele pentru a castiga puncte suplimentare si a va asigura ca mesajul vostru ajunge la destinatar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu