Toata lumea stie povestea cu sarea in bucate. E suficient sa pui zahar in loc de sare si ai stricat tot! Sigur, asta nu inseamna ca zaharul nu si-ar avea rostul lui si nici ca sarea este regina bucatariei, dar este relevant pentru cum ceva care da bine in anumite circumstante se poate dovedi o alegere nefericita in altele. Ca vorbitori, veti fi, poate, in situatia de a sustine acelasi discurs in fata mai multor categorii de public. Cum niciunul nu semana cu altul, va trebui, deci, sa va adaptati speech-ul fiecaruia. Unele glume, care pot starni hohote de ras in anumite medii, s-ar putea sa lase rece un public care nu gusta genul respectiv de umor sau care e interesat mai degraba de informatie si mai putin sau deloc de divertisment si care le va gasi, deci.. nesarate!
Ori, e posibil sa vorbiti unui public familiarizat cu conceptele pe care le expuneti sau unuia care abia acum le descopera. Un vorbitor talentat isi va adapta discursul in functie de public, imbracandu-l in hainele potrivite fiecarei imprejurari. Imaginati-va ca ati vinde hot-dog. Fiecare client are gusturile lui: unul vrea cu mustar, altul cu ketschup, altul poate vrea putin din fiecare, unul nu vrea cu nimic. Iar pentru a-si pastra clientii, vanzatorul trebuie sa tina cont de gusturile fiecaruia.E exact ce trebuie sa faci si ca vorbitor, oferindu-i publicului ce-si doreste!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu