luni, 25 iunie 2012
Oscar pentru rol secundar
Ca-n cinematografie, si-n cazul Public speakingului exista personaje principale si secundare, carora li se adauga , desigur, figurantii. Sigur ca e tentant sa va asumati rolul principal, insa, daca vreti sa aveti suces, tratati publicul drept personajul principal, fie el si colectiv, si asumati-va rolul secundar, dar de care incercati sa va achitati exemplar, incat sa meritati un Oscar. Cat despre rolurile de figuranti, ar fi bine sa nu se simta nimeni dintre participanti in postura asta. Odata ce am stabilit ca publicul este protagonistul intalnirii, concentrai-va asupra lui si ajustati-va discursul in functie de el. Va va fi mai usor daca veti folosi aceasta schema, schitata de Lenny Laskowski, in articolul "7 Aspects Of A Dynamic Presentation", pe baza literelor care alcatuiesc cuvantul AUDIENCE.
A_udience - Cine sunt cei care vor participa , cati vor veni la eveniment?
U_nderstanding - Ce stiu ei despre subiectul pe care il veti aborda?
D_emographics - Ca varste au, sexul, educatia etc?
I_nterest - De ce vin la eveniment? O fac voluntar, i-a invitat sau chiar trimis cineva?
E_nvironment - Unde va avea loc discursul, unde veti sta voi, pot sa va vada si auda toti?
N_eeds - Care sunt nevoile participantilor, ce vor sa afle, cum poti raspunde acestor nevoi?
C_ustomized - Cum poti particulariza mesajul pentru a se potrivi publicului?
E_xpectations - Ce se asteapta sa invete de la voi?
Poate ca par numeroase, dar daca veti reusi sa raspundeti multumitor tuturor acestor intrebari, veti avea cu siguranta parte de ecouri pozitive din partea publicului si de un Oscar din partea juriului. Pentru rol secundar, dar tot Oscar!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu