miercuri, 28 martie 2012
Discursul perfect
Publicul este doar unul din elementele care determina forma si continutul discursului, fiind important sa stii cui te adresezi pentru a fi convingator si a te face inteles. Scopul discursului este, insa, la fel de important. Daca ti-ai propus ca prin expunerea ta sa clarifici o tema, ca la o lectie la scoala, te vei concentra asupra acestui aspect si vei aborda subiectul dintr-o perspectiva care sa-l faca accesibil publicului in fata caruia te afli. Daca scopul discursului este, insa, ca in cazul unuia electoral, sa impresioneze si sa convinga, vei avea o alta abordare si un alt ton, apeland la emotiile audientei mai mult decat in primul caz.
Exista discursuri care isi propun sa mobilizeze grupul caruia i se vorbeste si care, prin ton si mesaj, incearca sa-i motiveze pe membrii acestuia, folosindu-se atat de emotii cat si de argumente, si exista , de asemenea, discursuri care vor doar sa amuze, sa relaxeze audienta, sa ii faca pe cei din public sa zambeasca si sa uite de grijile cotidiene. Fiecare din aceste discursuri are specificul lui, insa discursul perfect va avea cate ceva din fiecare, reusind si sa clarifice tema abordata si sa impresioneze audienta, sa o motiveze si s-o determine sa treaca la fapte, izbutind totodata sa fie, macar in anumite momente, amuzant.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu